Aku(♥)Bukan Cinderela

Foto saya
seorang anak gadis kepada Mak Jah dan Pak Sarip , yang kini berubah menjadi seorang wanita dan isteri kepada lelaki yang dicintai nya En Ard... Insya'Allah.. jika rezeki Allah s.w.t beri... bakal menjadi ibu kepada sepasukan ahli pemain guli kampung.. hehe.~

Blogger (♥) Tegar

18 Januari 2014

Throwback : '' Renovate Atap Punyer Cerita''

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته 

 
Hari nie... sabtu yang sangat2 best... sebab dah hampir tiap2 minggu...
tak ada rest... asek ada jer kejaan nyer nak dibuat...
Minggu lepas... terpaksa masuk opis.. sebab nak kene kemas opis...
dan this whole week.... xcukop tido... jahit manik kat baju kurung tuk maulud ..
dan memacam..~ 

so... terasa sangat2 minggu ni.... dpt spent time dengan diri sendiri... haha..
oke2... back to the topic... sebonarnyer.. nak citer.. pasal renovate atap...

alhamdulillah....  saat2 bercelaru tu... dah pon  berakhir...
memang tak boleh nak luper.... 
kemas2 rumah... ready nak pindah... ke rumah kosong yg perumahan sediakan....
tuk sementara.  dah la berdua jer ngan mak kemas...  memang sangat2 penat...
 *nie bilik aku...... sebelom pindah barang tuh...  sangat 'kemas' ... bukan.. haha...
wayar pon selirat2 ... tp bilik ku syurgaku....


 * nie separuh dari barang2 yang aku n mak dah packing2....
nak bawak ke rumah kosong tuh... SEPARUH je oke... the rest... mmg disaster.. wuwuwu..

 * capture gambar siling sebelom.... dicabot kan oleh pekerja2 bukak atap tu....
kenangan ler kengkonon  .. ...


* nie la.. ... rupa... biler atap dah bukak... yg ujong tuh... atap besi bru yang dahg dituka..
sebelom ni.. sejak hampir 20 tahun aku duk sini... atap kayu ni la yang banyak berjasa....


 * nie plak.. gambar rumah kosong.... yang mak aku kemas... macam rumah kami sendiri..
selesa giler.. tapi.. mcm2 plak problem... tgk je la.. tuh internet... masalah.. hampir 2 minggu..
sampai terpaksa panggil org TM datang repair.... sabooo je la..

 * biler.. renovationd ah start... nie la plak rupa nyer... sepah hamuk... 
dan siling agak rendah....  xtau la nape kontrak tu wat rendah gini... ada gak jiran2 yang ada kipas siling... complain.. kipas  rendah... silap2.. kene kepala...


nie bilik aku... dan untuk makluman... segala kerja2 cat..... aku n mak yang wat..siyes... sangat penat.. but... impress & satisfied ngan hasil nyer....~ memang la penat... tapi dah sekian lama.. duk sini... terasa happy juga.... biler semua dah jadi baru.. tikar getah baru, cat baru.. weeee huuu..~


rumah pon dah settle cat... kemas.... tikau getah dah pasang~ dan semua barang2 pon dah pindah masuk.... rase sangat la lega... memang la leceyh... nak hangkot barang keluar.. pastu... nak cat pulak... nak masok balik barang dalam rumah..
tapi xper la.... nie la rumah yang aku membesar dari kecik dengan abg2..~
tak rase membebankan pon.... buat semua ni..
tapi aku rase.... aku berbakti... pada rumah yang banyak kenangan nie...~


huwaaaa sedih plak biler pk... pasni kalau da kawen....
rumah nie... entah ape kabau la... huhu.. mesti akan jadi tmpat anak2 buah aku 
plak yang duk.. alisha.... yaya.. naufal...~

maken membesar.. segala nyer akan berubah kan...dulu... bilik yang aku duduk tu..
bilik abg aku.. sbb aku nie... mmg tido ngan mak... tapi biler memasing dah belajar..
kerja ... abg2 pon dah kawen,, duk kat Kl..~ dan aku pulak duk pahang ngan abah kejap dulu.. now balik semula ke melaka... aku plak la.. yg conquer rumah ni.. hahahaa

walau pun hanya rumah flet.. tp tempat membesar aku ni.. akan aku kenang sampai bebiler....~ RUmah Ku Syurga Ku..~



 sayang... chenta dan kasih pada keluarga..~
''Atap Oh Atap'' (   =p   )


With Love,
 
SuKer.....? נαηgαη ℓυρє ƒσℓℓσω n кℓιк 'ℓιкє' ƪ(˘⌣˘)┐