Aku(♥)Bukan Cinderela

Foto saya
seorang anak gadis kepada Mak Jah dan Pak Sarip , yang kini berubah menjadi seorang wanita dan isteri kepada lelaki yang dicintai nya En Ard... Insya'Allah.. jika rezeki Allah s.w.t beri... bakal menjadi ibu kepada sepasukan ahli pemain guli kampung.. hehe.~

Blogger (♥) Tegar

24 Jun 2013

Diari Hati : ''Ya ALLAH S.W.T.. Hanya kepada-Mu aku bersujud''

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته 

 ''Ya ALLAH s.w.t , KAU permudahkan lah segala yang dikerjakan oleh Hamba-MU ini...
Ya ALLAH s.w.t .. Hanya Kepada-MU, aku memohon keampunan mu... 
di atas segala kekhilafan masa laluku...
Ya ALLAH s.w.t .. KAU tabahkan lah hati kecil ku ini... 
Menempuh Segala dugaan-MU...
 Ya ALLAH s.w.t .. Kau Ikhlaskan lah niat ku ini.. dalam segala hal yg aku lakukan.
dan Ya ALLAH s.w.t .. Bahagiakan lah Ibu Bapaku dan seluruh ahli keluargaku.. Dunia Akhirat.. Amin .. Amin.. Ya Rabbal Alamin...''


  Saat dan ketika ini...
aku mengenangkan kembali.. bertapa jauh perubahan diri.. jika dibandingkan dengan masa lalu... hidup aku dilimpahi rahmat yg MAHA ESA... Alhamdulillah...
walau rezeki diperolehi perlahan2... namun aku bersyukur pada ALLAH s.w.t...

Tapi tak aku nafikan...
saat diatas.. kadang2.. kiter terlupa toleh kebelakang.. 
dan saat kite sedang tersenyum.. kite terkadang lupa saat airmata menitik..
Ya ALLAH s.w.t, jauhkan lah aku dari sifat sombong, lalai dan Lupa pada diri...
aku tak ingin jadi manusia yang hanya mengingati-Mu saat duka....
Nauzubillah... mintak dijauhkan segala yang tak baik dalam hidup kite semua...

Biarla.. masa lalu menjadikan kite lebih baik hari ni..
jangan biarkan diri kite terjebak dengan sesuatu yang akan merubah semua sekelip mata.
tak nak!! takut nyer bile fikirkan.... MUdah2an ALLAH s.w.t... melindungi kite semua dari segala yang dimurkai-NYA... amin...

Kesilapan mengajar kite erti kehidupan.. dan kesilapan tu sendiri... banyak mematangkan diri kita.. segala ujian dan dugaan dari ALLAH s.w.t... mendewasakan pemikiran kite..
dengan memandang kehidupan dengan satu pandangan yang jauh lebih tinggi nilainya.

tapi...
walau sesempurna mana .. kite sebagai manusia..
menyusun ayat... untuk mendiskripsikan sesebuah kehidupan..
kite tetap manusia biasa.. yang tak lari dari membuat kesilapan..
Dan mudah2an... segala niat kite untuk berubah...
dimakbul kan oleh-Nya... DIA yang MAHA PENCIPTA SEKALIAN ALAM... amin...

 .
.
.
.
.
.
.
 

aku hanya manusia biasa..



With Love,
 
SuKer.....? נαηgαη ℓυρє ƒσℓℓσω n кℓιк 'ℓιкє' ƪ(˘⌣˘)┐