Aku(♥)Bukan Cinderela

Foto saya
seorang anak gadis kepada Mak Jah dan Pak Sarip , yang kini berubah menjadi seorang wanita dan isteri kepada lelaki yang dicintai nya En Ard... Insya'Allah.. jika rezeki Allah s.w.t beri... bakal menjadi ibu kepada sepasukan ahli pemain guli kampung.. hehe.~

Blogger (♥) Tegar

16 Mac 2013

Diari hati : ''OST Bersama Selamanya'' - Drama Walit walid RTM Tv2

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته 


hah...
korang ada tengok tak citer @ Telemovie ''Walit Walid'' kat TV2 (RTM)... 12 March 2013 ari tuh? pukul 10 malam?
pada yang tengok... forsure la dah tau jalan citer nyer kan?
pada yang tak tengok.. takpe.. mungkin takder rejeki...~ ti kene rajen2 jenguk TV2.. mane la tau..
dorang ada wat ulangan ke... hahh!! jgn luperr tgk sampai abes citer tu k..~


pada yang tak tau.......  ni nak bgtau la ni... ngee~
part pompuan dalam lagu tu.. adalah sore aku..~
adui... ye ye..~ memeyy agak tak sodap...
harapp diampunkan... masa nyanyi tuh... baru je baik domam..(alasan... k bai)...
hehe..~

erm.. ada pulak... bile aku kasi dengar lagu ni...tak cayer, aku yang nyanyi part pompuan tuh....... T___T 
sodeyy aku.... nasib bek la.. Mak aku percaya au! sayang mak lebey... ngehehe~~

teringat, sebulan lepas... Pihak RBP (Rebana Biru Production)...~ iaitu dah adek @ Hafiz...
 offer tuk rakam lagu baru.. kate nyer.. untuk Drama Tv...
mase tu.. tak tau la nak kate...  mcm takder perasaan.. tercengang pon ader.. yerla...
.. time tuh pun .. kebetulan aku nga busy2~ prepare untuk hari kursus asas JPA~
Rezeki dapat keje Gomen....
tapi.. pk balik.. lepas ni mcm dah tak ada masa untuk hobi kesayangan aku ni..
iaitu.. Nyanyi.. so aku pon.. terus je stuju... dengan perasaan berkobar2 tuh... yihakk.

seingat aku..... hari nak wat rakaman tu..
aku baru jer balik dari medical check up..~ then, malam tu.. terus ke Jasin...
kalau tak silap.. sampai studio Rebana.. dalam pukul 9:45 malam..
feuuu memang jem kepala.. sebab esok nyer nak keje lagi.. ngan mengantok nye lagi..
yerla.. dari siang kot... aku kejar sane.. kejar sini.. uruskan untuk kursus JPA nanti..
adek kasik lirik lagu soh tengok.. then kasi plak muzik nyer.. soh dengar..
then pektis nyanyi... masa pektis2~ ada plak nak adjust2 lirik... itu ini..~
lastly.. pukul 10:50 baru start rekod.... 
masa tu.. sume part aku nyanyi sorang.. tapi part slow tu... memang tak bley nak bawak..
tapi.... alhamdulillah.. dapat gak siapkan sume sebelom pukul 12 malam...
dah siap sume..~ aku pon balik la rumah.... ngan perasaan pelik.. 
sebab nyer.. aku pun luper.. ape yg aku nyanyi ..~ 


2 minggu lepas rakam tu.~ (hari nak gerak ke KL~ untuk Kursus JPA)...
dapat mesej Facebook dari dak adek... tengok2.~ mastering lagu yang rakam tuh..
perghhhhh... xcited kot..!!!
 dengan pakai mobile internet je.. (yerla.. orang takder wifi, hempon pon simbian lagi.) hahaha.. gigih aku mendonlod~
tengok tajuk lagu tuh.. 'Bersama Selamanya'...  tak lame pon nak download...
dan bile dengarrrr je....
part pertama tuh.. sore laki...!! (padahal mase aku rekod.. sorang je) 
dan bile teliti betol2~ sore abg abong la ..!!! wahh xcited.~
dan dengar sampai tengah, part korus..~ ada sore aku..!! DOUble xcited.~ 
mase tu.. tak tau la senyOm sampai mane... sampai ke ubun2 gak nyer.. ngahaha..
erm....~tu la hadiah terindah wat aku..~

hari tuh je.. dah rase macam dapat hadiah!~  hahaha~
asek dengar je..~ masa kursus pon.. sebelom tido~ wajib dengar 2 kali..
so now.. memang jatuh cinta ngan lagu sulung aku ni..~
(takpe.. jatuh cinta ngan sore sendiri..kan kan kan..)
mekasih sangat Rebana Biru Production..~ (^___^)Y

dan paling2 aku heppy..!! 
finally.~ after almost 2 month..~
Telemovie tu keluar jugak......pada 12/03/2013...
 tajuk citer tuh 'Walit Walid'..~ kat TV2 pukul 10  malam... 
memang layan la tengok.. at first mmg mcm ngantok je.. tp disebabkan starting cerita.. dah sore aku.. dan aku terngangaaa kejap..!!~ so aku pon semangat la....~ 
sukeee2~  sampai ke akhir aku tengok..~ mak aku... bff aku... pon tengok.~
hehe.. walaupun dipaksa rela.. tetap puas ati~

Alhamdulillah....
aku amek sume ni sebagai pengalaman..~
aku tak sangka.. aku da sampai ke tahap ni..
walaupun sebelom ni.. aku tak pernah mengharapkan lebih.. dari segala yang aku ada..
tapi rezeki dan peluang yang aku dapat..~ aku sangat2 bersyukur.~ 
 semua benda baru yang aku belajar~ dan semua perkara2 baru yang aku lalui..
aku amek sebagai pengalaman yang paling bernilai... 
untuk menjadikan aku insan yang lebih baik... insya'ALLAh..~

dan dikesempatan ini.. aku nak berterima kasih sekali lagi..
pada Pihak Rebana BiRu Production...
Terutama... Apez, abg abong.. abg ajep..~ sebab... tanpa u ols ... sape la hambe ...
ngehehe.... 

sesape yang area melaka (Jasin)... berminat untuk mencuba dan berkongsi bakat terpendam korang tuh... bole ke link Rebana Biru ni k..~ semoga bermanfaat..

Facebook - Rebana Biru Production 

 
dan ni la lagu tuh~ sudi2 lah dengar..~ 
yang baik dari ALLAH S.W.T... dan yang kurang.. adalah daripada diri aku sendiri~
sudi2 dengar k.. dan doakan aku.... tuk segala kebaikan k..~
sayang sumeee!~


 ................................................................................


 this is Us~ 
~..REbana Biru Production..~
(sekadar tatapan) 

dorang la Hero!! REbana..~ my abang2~ 
dari Kiri.. adek (hafiz), tengah 'Abang Abong (Hanafi), dan kanan 'Abg ajep (Raziq)..





 2 Gamba atas ni.. mase kitorang wat Busking.. kat Aida Rich Cafe~ tahun lepas (2012)...
mmg pengalaman menarik sangat~



 ini pulak... gambar.. mase rakaman lagu 'Pelangi Senja'..... sesaper yang tak  tengok lagi.. 
rakaman untuk Cover Pelangi Senja  tu.. bole la tengok ni hah..,,


 p/s - ''kite tak kan tau tahap kite.. selagi kita tak mencuba...''

With Love,
 
SuKer.....? נαηgαη ℓυρє ƒσℓℓσω n кℓιк 'ℓιкє' ƪ(˘⌣˘)┐