Aku(♥)Bukan Cinderela

Foto saya
seorang anak gadis kepada Mak Jah dan Pak Sarip , yang kini berubah menjadi seorang wanita dan isteri kepada lelaki yang dicintai nya En Ard... Insya'Allah.. jika rezeki Allah s.w.t beri... bakal menjadi ibu kepada sepasukan ahli pemain guli kampung.. hehe.~

Blogger (♥) Tegar

12 November 2012

Diari Hati : Kegemukan meluluhkan jiwa raga

... Assalamualaikum ....

''nampak gempal sgt...'' , 
''bertambah gemuk..'', 
''..awk kt ne? nampak lam pict tu sume slim2 je'' ....
 ''diet la sikit...'' 

.....................dan memacam lagi...

sakit telinge dengar mcm2 komen dari orang keliling...
dan saket mate tgk diri sendiri.. 
nak pam se-tin dua Alpha Lipid.. xmampu..
nak kayuh cycle sejam dua kt gym... masa tak ada..
badan ni lak.. asyik tak sehat jer.. asyik demam je...

nak kater makan banyak.... rasanyer... now.. dah kurang makan..
lagi tambah ngan tak cukop tido...
tp berat susah tol nak turun...

pakai ape pon sume tak kene...rase down giler..
baca artikel pasal diet... pasal pola makan yg betol~
nak buat.. tp tak start gak..

just makan.. mmg dah tak mcm dulu.. selera aku dah mati.
sume sbb kate2 org sekeliling.. yg menyakitkan telinga...
ditambah ngan alergik aku yg sangat teruk pada seafood... kambing..

now nga cuba elak kan pengambilan western ngan makanan2 yg banyak minyak..~
aku yakin.. one bright day.. korang yg asyik duk mengater aku.. n wat aku rase down..
akan pandang aku 4 kali.. dan cermin muke korang tu sendiri...
sebelum nak gelak kan org len...

maceyh sbb wat aku down..
this make me strong enough..~
 


 yg akan wat ko nyesal,

SuKer.....? נαηgαη ℓυρє ƒσℓℓσω n кℓιк 'ℓιкє' ƪ(˘⌣˘)┐