Aku(♥)Bukan Cinderela

Foto saya
seorang anak gadis kepada Mak Jah dan Pak Sarip , yang kini berubah menjadi seorang wanita dan isteri kepada lelaki yang dicintai nya En Ard... Insya'Allah.. jika rezeki Allah s.w.t beri... bakal menjadi ibu kepada sepasukan ahli pemain guli kampung.. hehe.~

Blogger (♥) Tegar

23 Februari 2011

kugiran Tg sepat... credit to facebook Ku..

 HORE... HOOREEE.. hooOOOoO HOOoOOOOo


actuallY...
KEJADIAN di atas... 2 minggu lepas nyer citer..
aku tak sempat nak Update.. bz la katekan... hahaa..
ape yang pasti... 
Moment yang aku da lame tak rase..
enjOy giler kentang ngan keluarga aku..

Ni kire idea adik lelaki aku , 'ijat..
dia yang cadangkan kat abah, melepak kat TG.sepat..
tanjung ke pantai.. yang pasti sepat.. hahahaa.

sesampai je... kiteorg carik Port nak lepak..
pasTu kuar balik...
pi carik makanan... 

yang aku ingat...
1. sata ------------------  30 cucuk
2. otak2------------------15 batang
3. aBc & Cendol.--------  2 cawan
4. kacang Kuda reBos---3 bungkus.
5. air soya---------------1 kotak
6. REvive ---------------1 botol.

tu yang aku engat la..
pastu pusing balik..
n bersantai Lorh... terbaikk dari ladang gandumm   :)  

Jom layan sejenak Kegilaan aku dan keluarga Kuu




snap time dalam kete..
sempat ag tuh... ira n iqa tak 
luper nak interframe kan diri
dowang..



haha...
ni la adeq aku ..
yang sangat la giler macam
aku gak...
giler kejap je xper..
jangan gile tol2 da..



i do love my family...
maybe u don't know how much i care,
how much i love dis relationship..
but its okey..
dis will always be on my pray..
i Love u Abah, Ibu, Ijat, Ira, Iqa n Isha..
always in my heart..


har2.. sedey la pulak... actually..
dis is my PArt 2 family... yang Part One ader Mak, Along, Abg emy, kak2 ipar n my Lovely alisha... namun caner pon.. aku tetap sayang all dis part..
love all of them damn muChhxx...



nie abah n isha tersayang...
memula... dowang nak wat aksi melompat la konon...
last2 nie jer dapat snap..
isha nak gak join aksi terbang cam aku,ijat,ira n iqa wat..
buley la derrrrrr..




if isha paham la..
mesti dia cakap..
'xajak adeq pun kan..'
nak amek shoot gedikzz 
bersama kakak2 tergedikss
ngehehee~~
okey tak?
ley ganti pelakon halimah
jongang arkk?

:)






teringat komen si amoi...
dia kater tengok aku hug ibu camnie..
rase cam dia lak nak jadi ibu aku..

ngehehe~
sumer dek kerana winduannn

dis is my lovely ibu...
sayang nyer snap satu jer gambar..
kiteorg ber2 pantang gak nampak
kamera..
mesti nak interframe..





berdialog bersame jin.. eyh silap... antara aku dan kamu


ira: kak ren, kiter nie gojess ker?
aku : oit mesti ar.. terGOjes babe..
ira: eyh ye ker... camnie kire okey da ekk?
aku : okey kan jer... pat2.. kamera da nak snap..

1...2... ossS'sommm 

ira : oit pehal lak OSS'somm??
aku: eyh salah ke?

1...2.... seYUUuuummmmmm ( ♪♫xperlu kata apa2..)


hahaa... kami tak gojess pon..... yang pasti we'd Happy family..
ever lasting lorh...

~moga tuhan memberkati dan memelihara kebahagiaan yang kiter kecapi..

ira & aku : AMIn~~








aku yang mencoret ini Cerite~~

SuKer.....? נαηgαη ℓυρє ƒσℓℓσω n кℓιк 'ℓιкє' ƪ(˘⌣˘)┐

11 Februari 2011

SAper Soal?? Aku jawab Jek!!                                                  

(Q&A session)                                                                            

tag dari CACa iramagamelandomba!! :)

 


Apa benda yang paling penting dalam hidup korang?                      

soalan nie kater 'Benda' kan?? so jawaban aku adela...

 

  1. laptop & kelengkapan nye... 

     

  2. henpon  

      lau ley nak tuka

  3. lulu &bobo (teddy)   

   


  1.  eye/brow liner 


  2. Buku Nota dan pen      

Benda yang terakhir korang beli menggunakan duit korang sendiri?
Celcom Broadband. tapi lembap macam sampah!!
 

Di mana tempat korang ingin melansungkan perkahwinan korang dan tema perkahwinan korang nanti?
urm.... nak wat kat Rumah la. tapi dek kerana uma aku kecik... rase2 kene wat kat dewan kot..  tema kaler aku nak krim merah... pastu simple2 jerk...


Adakah korang sedang bercinta sekarang?
Yup.. sayang sama dia.
Go to fullsize image




Berapa lama korang akan mencintai kekasih korang?
Hanya Tuhan Yang tahu.. Insya'Allah sampai ke akHir Hayat



Di mana korang selalu berjumpa kekasih korang?
erm.... kat tempat dia keje kot... jarang la dapat jumpe dia lorh.. :(



Novel / buku / majalah yang terakhir korang beli?
Remaja?? yess i'm still teenager kan kan kan... 


Apakah nama penuh korang?
Nurfazreen Mohd Shariff



Antara emak dan ayah korang, yang mana korang lebih mesra?
Urm... same jerk... xader lebey takader kurang... kerana aku adalah aku...


Namakan orang yang korang betul betul nak jumpa dalam hidup korang?
Jim Carrey.. Boley bawak dia datang malaysia ke?



Adakah korang basuh baju korang sendiri?
yep.... 

Di manakah tempat korang betul betul nak pergi?
Paris... Oh Eiffel Tower Ku...



Pilih salah satu, peluk atau cium?
Pelok dan Cium sekali Gusss!! mak kan  gelojoh.. hahahahaaa...


Beritahu tiga benda tentang orang yang tag korang?
actually dia tak tag. aku curik jer..



Lima perkara yang korang sangat sangat sayang dalam hidup korang?
Keluarga^harta benda^duwet^BF ku



Lima lagu yang paling korang suka dan selalu dengar?

urm... wat masa nie aku jarang spent time dengar lagu tapi ader la beberape lagu yang aku suker..

4.2 NE 1 - its hurt




5.Miss A - Bad girl, good Girl.




6.AdaBand - Syurga Cinta

Bila tarikh lahir korang dan kat mana korang sambut tahun lepas?
06.november.1988 , nak pi makan MC'D boley??


heheheee....
aku nak tag kat...


1. Amoi
2. Irene Nadia.
3. cik intan
4. Budak Nakal

dan sesaper nak amek silakan

SuKer.....? נαηgαη ℓυρє ƒσℓℓσω n кℓιк 'ℓιкє' ƪ(˘⌣˘)┐

09 Februari 2011

Nasik kukus....KNM~ Korea??

Salam,
wahh aku betol2 tak sehat nie babe...
tekak gase macam ader pisau!!

urm... tadi tengahari aku join QC dept. pi makan tengahari,
kat restoren Nasi Kukus kat seberang Balok..
Sodap... Luper nak snap gambor sharing kat cni..
huhuu...
best la jugak lepak makan dengan dowang...
fun .. da lame rasenyer tak makan2 dengan kawan2 kat tempat keje..
dulu keje kat firmikal rase appy jerk..
ader kak fairuz, syamil....
ader akmal.. slalu lepak kat tar kari...
best la..
i miss all of them damm muchh!!

urm...
Abg Amin QA pulak,
esok pi outstation pi KOREA,
wow Besh la... rase nak itot..
erm.. aku akan pastikan..
aku akan pi gak luar negara..
yang pasti PARIS..
Eiffel Tower...
impian aku nak jejak kaki kat sane..

k la guyss aku nk tido.. tekak perit lorhh..

Love u so Much~~



n
SuKer.....? נαηgαη ℓυρє ƒσℓℓσω n кℓιк 'ℓιкє' ƪ(˘⌣˘)┐

07 Februari 2011

keserOnokan bila bersama mereka..

p/s - gamba lam post ni terpaksa dibuang @ diolah.. kerana... hamba sudah menukar imej.. :)~
jgn maraa aa

Alo2 'Salam Satu MALAYSIA'
rasenyer tak terlambat Kot nak ucap 'SELAMAT TAHUN BARU CHINA'..
hehee~~
biler kiter teliti kiter sumer nie lau time rayer tak kesah la ..
raye ape pun.. satu malaysia nie sakan..
bukan sakan beraya sangat,
tapi sakan bercoti.
aku pOn same la..
tapi dek kerana aku tak berape nak sehat...
so cuti aku hanya la kat uma..
berteman kan laptop ngan HP..
menanti mesej dari teman2 rapat tak luper cik abang..

hehe~~ nie yang aku nak citer nie...
balik melaka aku kuar ngan mas...
pi makan.. pusing2 satu mp,
mulet pokpet POKpet NGumpat,
biasela.. lame nooe tak jumper kan.. windu la konon...





amacam okey?
karok dulu.. tapi apakan daya..
aku nyer sore mengalahkan RAMLI SARIP .. borhh!! (bak kater iRa adek aKu)

pastu sampai uma melayankan mak ngan anak orang yang mak jage....
nama dia siti.. bukan men petah Mulot.. pastu cakap ganazz..


adoi... windu lak kat mak... teringat SAMBAL UDANG mak...
nyUm!! Nyum!!

uis... pastu biler balik kuantan..
sesampai jerk... sempat ag pi pusing2 satu berjaya..
bek punyer..

hehe~~ dari kiri:ibu,ijat(ader isha terlindung dek ijat),aku,ika dan abah.. Ira tukang amek gambar..
satu family nak kongker tempat urut nieh... tapi the best thing..
tak saper pun heran... dowang tak berminat kot.. tapi kiterorg da jadik tempat 'MESTI' singgah~~





 nie apehal lak??
huhu adr aku,ika dan iya..
saper lak interframe kat blakang nun? huh! ijat upenyer..


nie aku dan ika,
sajer aku menyOrok belakang dia.. supaya tak la ketara sangat kegemokan aku nie hah..
hehehee amacam cun tak kiteorang?


iklan jap~~
'goyang.. goyang.. goyang kepala goyang...'
aku: 'woi joget lerrrr'!!
iya: 'adess segan la makcik buah tu pandang sini"!!
aku : lantak kan~
iya: 'yesszza goyangggggggggg..."

hahahaaaaa dialog cipta jerkk~ sajer tambah perisa..


 nie si kenit, da macam kat taman tema dia wat..
panjat sane panjat sini..
seb bek aku pat pujuk dia dok diam2
dan wat muka normal...(slalu wat muke alien)






n
SuKer.....? נαηgαη ℓυρє ƒσℓℓσω n кℓιк 'ℓιкє' ƪ(˘⌣˘)┐

05 Februari 2011

Bilaa ku kenaNggg~~~




..aku buka Kad Hari Jadi itu..
kelihatan sangat lusuh dan lama..
hati bergetar... pipi rasa panas sangat...
satu persatu kenangan bermain di minda...
siapa pengirimnya? bibir mengukir senyuman..
kenapa aku masih menyimpan kad hari jadi ini..
'6/11/98' masih pekat dakwat pen hitam yang mencatat tarikh..
kad hari jadi ini dikirim..
pantas jari aku mencOngak...
13 tahun dulu..
pada usia ku 10 tahun... aku menerima Kad Hari jadi ini bersama sekotak hadiah..
hadiah aku tahun tu... music box dua ekor angsa kristal.. bila aku putar kan kunci  nya..
lagu yang dimainkan sangat merdu... wat jiwa tenang... walau hadiah tu da tak ada..
aku masih ingat rupanya.. segar dalam ingatan... biler angsa berpusing... lampu berwarna hijau memancar
terpegun aku... bila melihat keunikan hadiah hari jadiku tahun ini..
setiap malam aku pasti memutar kunci mucic box ku.

arhhhg...
mata ku terpegun lagi pada kad hari jadi ini..
Ye... Kiriman dari Abah...
insan yang paling aku sayang...
walaupun tak ditakdirkan aku membesar bersama abah...
tapi abah tak penah lupe hari lahir aku..
dan sehingga kini aku masih simpan kad hari lahir ku pada usia 10 tahun ..

Abah... aku sangat menyayangi mu...
terima kasih untuk segala kasih sayang mu...
dan aku akan tetap menyimpan kad hari lahir itu...
kerana ia cukup bermakna bagi ku...







SuKer.....? נαηgαη ℓυρє ƒσℓℓσω n кℓιк 'ℓιкє' ƪ(˘⌣˘)┐