Aku(♥)Bukan Cinderela

Foto saya
seorang anak gadis kepada Mak Jah dan Pak Sarip , yang kini berubah menjadi seorang wanita dan isteri kepada lelaki yang dicintai nya En Ard... Insya'Allah.. jika rezeki Allah s.w.t beri... bakal menjadi ibu kepada sepasukan ahli pemain guli kampung.. hehe.~

Blogger (♥) Tegar

14 Ogos 2010

Kisah SUatu malam Di Resort aKu bekerja

Lokasi : Opis Usang Balok Seaview Resort.


Salam... Now aku kat resort.. menghabes kan sisa2 shift keje aku..
menunggu guest yang wat BBQ dinner nie habes menjamu perot mereka,
sambil2 dowang sebok membungkus mungkus segala..
agak lawak la jugak aku tengok gelagat dowang , coz cuba la kowang PK..
maner la ader REsort yang bagi kowang Membungkus @ bahasa kG nyer 'TaPau'!!

Tapi tu la yang gRoup nie wat !! kehkeh...
aku layan kan jer...
Malas naK Argue... Customer Always rite kan... kehkeh... 
kowang Nilai la sundiri... bak kater Nabil!! Lu Pk La sendiri... hahahahaaa....


tu la kan... da adat orang melayu...
rezeki jangan ditolak... musuh jangan di cari...
oleh kerana sume makanan tuh dowang bayar...
so, xley bazir2... xhabes kene BUNgkus bawak balik.. adess,,,
aku luper la nak snap gambar sume tray yang da kosong...
kat buffet line tuh... wakakaaa...

Licin woeee......
sampai kan kicap untuk ikan bakar pun dowang kasi tibai...
ader sowang kakak tuh... lingkungan 30-an... 
dengan tudung pelangi .... santeq gak lak..
lagi xley blah, mang stock mesinn pembungkus makanan.,
laju woe dier bertindak... 
tanpa menghiraukan aku yang nga dok mengskodeng dari dalam reception nieh..

hahahaaa...
Moral of the story..
bagi aku la....
Kiter kene pandai jage tatatertib ...
kalau da nama pun function... kene la jaga adab kiter...
jangan la wat macam kat kenduri kawen...
eh.. Now kat kenduri pun ... xder nyer suker2 nak tapau...
tol tak?
lau tak sedara mara... kaum kerabat ker...
jangan harap la nak membungkus...
kire .... Stock, budget ar... huhuhuuu...

so Kowang pon mesti ader pendapat sendiri kan...

n bayang kan lah...
event yang dowang buat nie....
kami jayakan dengan harga yang berpatutan nak dibandingkan dengan 
Resort laen.. sesuai dengan Budget dowang... 
tapi.. hahahaaa.... takpe la... aku jadikn peristiwa nie...
sebagai kenangan dan pengalaman.... k.... daaaa......... 
salam..

p/s -masa untuk balik dan teto


~MIZZ AREN~

SuKer.....? נαηgαη ℓυρє ƒσℓℓσω n кℓιк 'ℓιкє' ƪ(˘⌣˘)┐