Aku(♥)Bukan Cinderela

Foto saya
seorang anak gadis kepada Mak Jah dan Pak Sarip , yang kini berubah menjadi seorang wanita dan isteri kepada lelaki yang dicintai nya En Ard... Insya'Allah.. jika rezeki Allah s.w.t beri... bakal menjadi ibu kepada sepasukan ahli pemain guli kampung.. hehe.~

Blogger (♥) Tegar

23 Jun 2010

Hari ni Nak cakap Pasal Kucing

View ImageSalam Pagi Yang Hampir tengahari..
View Image 

Sebenarnya aku agak terkilan la..
biler tengok banyak sangat penderaan binatang dalam dunia nie... 
tak pat terima dek akal tol la.. 
yang terbaru nie.. 
aku ader la tengok kat FB besties aKu.. 
ader video..
pompuan pijak,Bunuh kucing sampai terkeluar bijik mater kucing tu.. sampaikan aku nak tido Pun tak lena.. 
dok terkenang jer .. nasib kucing tu.. 
aduhai.. 
sedey nyer rase ati.. 
Silap aKu pi pasang telinga lak kat video tu...
terdengar suara anak kucing tu mengiauu masa Pompuanh tu benamkan tapak heel dier kat perot kucing tu.. 
Subahan'ALLAH... sedey la kan...


Aku Ni.. Dari kecik lagi mang sayang sangat kat kucing...
sampai penah sekali .. dihitung tolak tambah bahagi.. ada lebih kurang 13 ekor kucing yang aku bela...
sampai sekarang aku still ingat nama kucing2 aku...
antaranya :- 
  • merah
  • manja
  • neneng (kuning)
  • memei (comel)
  • baby
  • belang
  • black
  • tayang (sayang)
  • myto
  • comel
  • kenit
hah tu je yang aku ingat... 
dan aku ader satu rahsia.. penah sekali aku terlalu sedey sebab mak nak lepas kan kucing2 tu... aku penah.. gunting sikit bulu semua kucing aku...
n tampal kat satu kertas a4 .. n aku namakan ikot kucing aku..
sedey sangat time tu... 
tapi aku tak sangka tol.. manusia zaman moden nie... 
mang kejam sekejam2 alam...
Bodoh! sangguh..... nape la di bunuh binatang tak berdosa tu kan..
ader yang sanggup makan kucing...
errr... nak gigit telinga dier pun aku tak sanggup...
ni kan nak makan... weeekkkk!! tak sampai ati aku dibuat nyer....


KUCING DIPOTONG KAKI,sebab CUri Ikan...

Abg aku ader tunjuk video sekor kucing .. nama dier Hero... 
Kejadian nie kat Malaysia tau... aku ingat orang Luar jer kejam...
em... Kucing nie time tu.. Just baby jer...mang sedey tengok kucing nie tak ader tangan..... erm... soo tgk la... video aku upload nie...




Sian kan kucing nie.. ape la yang dier tau .. manusia semakin kejam ..
entah la.. tak tau ape nak kater.. Moga TUHAN memberi balasan setimpal 
dengan perbuatan mereka menzalimi binatang nie...

Salam dari Misz Aren... o(╥﹏╥)o
SuKer.....? נαηgαη ℓυρє ƒσℓℓσω n кℓιк 'ℓιкє' ƪ(˘⌣˘)┐